Maksalaatikko liimattuna
03.06.2024
Mitä varten Saarioisen maksalaatikko on jo pitkään ollut liimattu vuokaan kiinni? Ennen se putosi yhtenä könttinä lautaselle, kun käänsi vuoan alaspäin. Nyt puolet jää kiinni vuokaan. Pitää lopettaa sen syöminen, kun joka kerta on aina se sama kaksintaistelu, ennen kuin saa jollakin tavalla irti vuoan laitoihin kiinni liimatun ruoan. Kysykää nyt niiltä, mitä pirua tuollainen meininki oikein on.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
06.06.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Soitin Saarioisille ja keskustelin kuluttajaneuvojan kanssa asiastasi.
Tiedustelin Saarioisilta ovatko he mahdollisesti muuttaneet maksalaatikon reseptiä, kun kokemuksesi mukaan laatikko on ennen pudonnut könttinä lautaselle, mutta nykyisin joudut taistelemaan. Kuluttajaneuvojan mukaan reseptiä ei ole muutettu eikä siihen mielellään tehdäkään muutoksia, sillä maksalaatikko on Saarioisten vanhin tuote, josta ihmisillä on pitkä makumuisto.
Hän tiesi kuitenkin kertoa, että tuotteessa on siirappia ja tuotteen sisältämä siirappi voi vaikuttaa maksalaatikon vuoan pohjaan tarrautumiseen. Tuotetta ei myöskään ole liimattu vuokaan (tietenkään!), vaan tuote siirappeineen toimii itsessään liimana.
Kuluttajaneuvojan mukaan kaksintaistelun maksalaatikon kanssa voi voittaa helpoiten kuumentamalla maksalaatikon uunissa kypsennysohjeiden mukaan. Kuumana maksalaatikko ei tarraudu vuokaan niin tiukasti. Mikäli haluat silti syödä maksalaatikon kylmänä tai lämmittää sen mikroaaltouunissa, voit kaapia sen vaikka isolla lusikalla lautaselle.
Kuluttajaneuvoja muistutti myös ystävällisesti, että mikäli sinua mietityttää vielä asia ja haluat jutella asiasta, voit aina lähestyä heitä täältä:
Terkuin Stinke & Saarioisten kuluttajaneuvoja