Penikseen syntyvä haju
12.05.2025
Onko tavallista, että illalla pesty penis haisee jo aamulla vähän epämiellyttävältä? Harrastamme iltaisin seksiä tyttöystäväni kanssa, joka päättyy minun laukeamiseen. Hetken hellyydenosoitusten jälkeen käymme pissalla ja suihkussa ja rupeamme nukkumaan. Aamulla herään aina penis kovana. Olisi ihanaa saada joskus heti suuseksiä. Tunnen kuitenkin kuinka penikseni haisee, vaikka pesen sen illalla hyvin myös esinahkan alta. En tohdi pyytää tyttöystävältäni suuseksiä, ennen kuin olen käynyt taas pesulla. Siellä käydessä voimakkaimmat haluni katoavat. Alkaako penikseni haista epätavallisen nopeasti? Ja mistä se voi johtua? Toivottavasti tiedätte, mitä voisin asialle tehdä. Jotakin outoa siinä on, kun illallisen pesun vaikutus niin äkkiä katoaa.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
27.05.2025
Heippa ja kiitos kysymyksestäsi!
On mahdollista, että illalla pesty penis voi haiskahtaa aamulla jo hiukan epämiellyttävältä, esimerkiksi hikoilun vuoksi. Nivuset nimittäin tarjoavat erilaisille bakteereille oikein hyvän kasvualustan!
On kuitenkin totta, että useimmiten terveet penikset eivät suihkun (oikeaoppinen pesu ph-neutraalilla saippualla & myös esinahan alta!) ja yhden nukutun yön jälkeen haiskahda, vaikkakin peniksissä on normaalistikin oma ominaishajunsa. Jos sinusta tämä ominaishaju on kuitenkin muuttunut, voimistunut tai ennen sinulla ei tällaista hajuhaittaa ole ilmennyt, on hyvä käydä lääkärissä.
Voi olla, että peniksessä on jokin tulehdus tai muuta hoitoa vaativa tila (esim. sieni), joka vaatii hoitoa. Muistathan, että lääkärille asiassa ei ole mitään noloa, kiusallista tai erikoista. Penis on ruumiinosa siinä missä muutkin, kuten käsi! Ota siis reippaasti yhteys terveysasemaasi tai kouluterkkaan!
T. Stinke