Terskan kuivuminen
02.04.2017
Hei, olen 17v poika ainakin näin talvella terskan ihokuivuu seksin jälkeen mitä tehdä? Kävin sukupuolitesteissä ja kaikki oli hyvin ei mitään tauteja, mutta ihmettelen vaan mistä tämä johtuu. Terskan iho ei ole halkeillu tai ei olu tullu halkeemia ei rakkoja yms yms... Yleensä laitan bebantheenia se auttaa vähäsen ja on hankala pestä pois terskasta. noin 2-5 päivässä taas normaali. Haluaisin kumminkin jonkun selityksen asialla. Onko "pimppilima" niin hapanta/emäksistä että se voisi kuivattaa ihoa ? Kuivaterska
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
11.04.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Ensinnäkin toivon että käytät ehkäisyä yhdynnöissä. Kondomi on markkinoilla olevista ehkäisyvalmisteista ainut joka suojaa niin ei toivotuilta raskauksilta kuin sukupuolitaudeiltakin. Lisäksi ehkäisystä huolehtimalla arvostat niin itseäsi kuin kumppaniasikin. Saattaa olla että mainitsemasi emättimen erite kuivattaa terskaasi. Terska on kuitenkin herkkä ja limakalvoa, joten yhdyntä saattaa aiheuttaa mainitsemasi terskan kuivumisen. Käyttämäsi Bebanthen on hyvä, se sopii käytettäväksi myös limakalvoalueella. Kuitenkin mikäli vaiva uusiutuu aina yhdyntöjen jälkeen en näkisi mitään syytä olla käymättä lääkärin vastaanotolla jolloin mahdollisesti saisit vaivaasi sopivan hoidon. Kerrot että sukupuolitaudit on testattu eikä niitä ollut, hienoa. Lääkäri voisi selvittää lisää mistä vaivasi mahdollisesti johtuu kun olet jo omatoimisesti sulkenut pois sukupuolitautien mahdollisuuden.
Miia, terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.