Kom då mensen
29.03.2025
Varför har jag inte fått min mens ännu. Jag känner mig så efter och det känns som om alla mina kompisar har fått mens förutom jag. Borde den inte kommit nu jag har annars kommit en bit in i puberteten, jag har fått flytningar, ackne, svettas mera och mina bröst har vuxit men varför har inte mensen kommi? Koalabjörnen

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
31.03.2025
Hej,
På basen av det du skriver så låter det nog som att den snart kommer, så försök ha tålamod. Jag vet att det skulle vara lättast om man alltid utvecklades i samma takt som sina vänner - men du kan vara helt 100% säker på att du inte är den enda i din ålder som inte ännu har fått sin mens - och det innebär inte att det skulle vara någonting som är fel. Allt du skriver låter helt normalt, så slappna av och var snäll med din kropp så kommer mensen då din kropp är redo.
Kram,
Tessi