Vem man ska kontakta
07.07.2024
Vem ska man kontakta om man tror någon kan vara i fara eller man behöver disskutera en allvarlig händelse icke offeciellt med polis? Las gafas de sol

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
08.07.2024
Hej,
Ett bra sätt att börja skulle vara att du/ni kontaktade brottsofferjouren och diskuterade med någon där. Dels har de bra insikt i hur polisen arbetar men också hur utredningar går till i största allmänhet och de är bra på att ge stöd i olika situationer oavsett om man själv har blivit offer eller om man är vittne till ett brott. Deras tjänster kostar ingenting och du kan aqntingen ta kontakt med dem direkt eller skicka ett ringbud och så ringer de upp dig. Deras kontaktuppgifter hittar du här.
Kram,
Tessi