Vitt snus
27.12.2024
Hej, finns det några begränsningar på hur mycket vitt snus man får ta in från Sverige?
Vanligt är ju 1kg/pers men hur är det med de tobaksfria snuset?
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
02.01.2025
Hej,
Tack för din fråga!
Jag antar att du med vitt snus menar nikotinpåsar, alltså det tobaksfria alternativet till snus.
Jo, du kan ta in nikotinpåsar från Sverige till Finland och enligt Tullens sidor finns det inte någon begränsning på mängd som är i kraft just nu. Ta ändå i beaktande att denna riktlinje inte innefattar nikotinprodukter som är avsedda att användas som läkemedel, dvs. nikotinpreparat som marknadsförs t.ex. för rökavvänjning eller behandling av olika avvänjningssymtom.
Du behöver förstås vara myndig (fyllt 18 år) för att kunna ta in nikotinprodukter till Finland.
Kram, Lila