Mopedproblem :/
15.03.2018
Hej, ha ju renovera motorn menn nu så he bord ju gaa bra men nu rejj eju vejvin glapp, va ska ja göra? måst ja byt min splitternya jättedyra vev?????
Varför höll den inte längre??
Den är körd 2 motortimmar. Mopojonne

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
22.03.2018
Hej Mopojonne!
Ursäkta att du fått vänta på svar! Vi är tyvärr utan "mopoexpert" för tillfället, men vi söker med ljus och lykta och har eventuellt hittat en bilmekaniker med mycket erfarenhet av motorcyklar, mopeder osv också. Men det är inte helt grönt ljus därifrån än, så hoppas det här duger för tillfället: har du kollat ifall du har bytesrätt på den splitternya, jättedyrar veven? Om den går sönder inom en viss tid - kolla kvittot - så borde du ju kunna få en ny. Åtminstone kan du diskutera att den gick sönder med försäljaren du köpte den av och se ifall de skulle ha en aning om vad som gick fel. Det kan ju tyvärr hända att det var något som gjordes fel under renoveringen och att de därför inte kan ersätta den söndriga med en ny, men det lönar sig alltid att fråga. Så länge delen var laglig och det verkligen var delen som det var fel på, så borde du ha rätt till en ny så länge garantin gäller - men under vissa omständigheter även utan garanti, så kolla upp det.
Hälsar Liselott