P-piller
20.03.2025
Är det normalt att inte få sin mens när man går på p-piller efter som jag är på min 3 karta nu och har inte alls fått min mens under de 2 senaste kartona är ny med p-piller. Förut hadde jag svår mens Barbie
Viveca

Ungdomsinformatör Viveca Vastaa
23.03.2025
Hej och tack för din fråga!
Nu tolkar jag det som att du inte fått din mens även fast du haft paus/ätiti sockerpiller på slutet av de två första kartorna.
Ja, det är rätt vanligt att mensen upphör när man äter p-piller. Det är kanske mer vanligt med vissa p-piller märken än andra, men i varje fall är det helt normalt. Så, det är inget du behöver oroa dig över. Jag föreslår att du läser bipacksedeln (hittas också på nätet om du råkat slänga pappersversionen) för just din p-pillersort, så att du vet vad som kan gälla för just din sort.
Ha det bra och sköt om dig!
Kram,
Viveca