Poikaystävän tapaaminen
24.11.2014
Hei! Eli siis seurustelen minua vuoden vanhemman pojan kanssa. Hän asuu lähellä helsinkiä ja minä pohjanmaalla. Me olemme tavanneet ennenkin toisemme ja ajattelimme jos hän voisi tulla "välipäivinä" joulun jälkeen meille pariksi yöksi, mutta tätä ehdottaessani vanhempani kielsivät sen jyrkästi ja ovat muutenkin sanoneet että meidän pitäisi erota. Tiedän että meillä on välimatkaa mutta onko se ongelma? Meitä se ei haittaa.Äitini valittaa siitä että hän ei tunne tätä poikaa ja siksi hän ei saisi tulla, mutta miten äiti voisi oppia tätä poikaa tuntemaan jos he eivät ole vielä edes tavanneet? En tiedä mitä pitäisi tehdä. Alan jo lannistua siihen että he koko ajan painostavat minua jättämään hänet ja sitä en halua tehdä! Epätoivoinen

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
27.11.2014
Hei!
Olet nyt melko vaikeassa tilanteessa, mutta yritä silti ymmärtää vanhempiasi koska he haluavat sinulle vain parasta -vaikkei se juuri nyt ehkä siltä tunnukaan. Sinä olet aina heidän lapsi, ja he eivät halua että sinulle sattuu mitään pahaa. En siis usko, että he tekevät sinulle kiusaa. Nykyään on vain niin helppo esimerkiksi netin kautta huijata ihmisiä ja jotkut väittävät jopa olevansa ihan muita kuin oikeasti ovat ja se lisää vanhempien huolta omista lapsistaan. Nythän ei ole kyse huijaamisesta, koska kerrot, että olet tavannut pojan ennenkin mutta vanhempasikin saattaisivat tarvita tiedon siitä mutta ihan vaan noin esimerkkinä, että tiedät miten vanhempasi saattavat ajatella. Voi tietysti olla, että kyse on siitä, että asutte melko kaukana toisistanne. Etäsuhteet eivät ole ihan helpoimmasta päästä, eikä etäsuhde ehkä ole suositeltava tapa aloittaa seurusteluun tutustumista. Etäsuhteessa tärkeää on, että voi luottaa toiseen 100 % ja se tarkoittaa käytännössä myös sitä, että pitäisi tuntea toisensa melko hyvin.
Nyt en osaa sanoa kuinka hyvin tunnet tämä pojan itse ja missä te olette tavanneet eli vastaan vain kertomiesi asioiden perusteella. Ymmärrän, että haluaisit vanhempasi antavan pojalle mahdollisuuden ennen kuin tyrmäävät hänet kokonaan. Luuletko, että asiaa auttaisit jos vaikka aloittaisitte siitä, että juttelisitte vaikkapa äitisi kanssa tästä pojasta ja kertoisit vähän missä olette tavannet ja mitä hän opiskelee tai missä hän työskentelee ja muuta sellaista. Vanhemmillesi saattaisi tulla luottavaisempi olo kyseisestä henkilöstä jos he tietävät vähän hänen taustoistaan. Jos etenisitte yhdessä vähän hitaammin tämän asian kanssa niin, että keskustelemalla antaisit pojasta aluksi taustatietoa ja sitten jos vanhemmillesi sopii, he voisivat tavata toisensa jonakin päivänä ennen kuin jää yöksi jne. Muuten voi tuntua oudolta ottaa joku tuntematon henkilö omaan kotiinsa yöksi. Toivottavasti asia etenee niin, että kaikki ovat tyytyväisiä.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny