Akut svara!
23.01.2024
Jag o min kille har haft kul 21 December. Och nu är orolig att kan vara gravid fast jag har fått mens den 13 januari men det var 3 dagar sen. Måst jag ta gravtest eller? Oroligg tjej

Nuorisotiedottaja Kix Vastaa
23.01.2024
Hej!
Tack för din fråga.
Du kan nog vara lugn, på basis av det du skriver i hemliga rutan + att du har fått mens så behöver du inte oroa dig! Det att mensen var lite sen denna gång kan bero på många olika orsaker (exempelvis stress eller ändrade levnadsvanor), och det är vanligt förekommande bland kvinnor att den ibland inte är helt i tid/kommer lite i förtid.
Ifall du ändå känner att denna tanke stressar dig mycket och du får väldigt svårt att släppa det, så kan du förstås ta ett graviditetstest bara för att lugna nerverna, men jag tror inte det behövs.
Andas ut! :)
Kram, Kix