Gravid
31.12.2024
Fick just reda på att jag är gravid är det rimligt att jag är i vecka 20 -21 eftersom jag hade senast oskyddat sex 23 och 24 agusti Orolig

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
03.01.2025
Hej,
Vilken graviditetsvecka du är i räknas beroende på när du hade senaste mens, vilket jag inte känner till. Du skriver att du hade sex 23-24.8 så då skulle det vara rimligt att din senaste mens var runt den 9.8.2024 vilket skulle innebära att du är i graviditetsvecka 21.
Jag känner ju inte till någonting annat än det du skriver, men med tanke på att du skriver att du "just fick reda på att du är gravid" så skulle jag råda dig att genast kontakta mödrarådgivningen om du inte redan har gjort det.
Kram,
Tessi