Preggo?
20.01.2018
Hej! Jag var med en pojke på en fest jag sög av honom han slickade mig och fingrade och så myste vi typ? Vi hade inte sex jag har inte fått min mens på 65 dagar det här hände kanske föt 2-3veckor sedan. jag har haft oregelbunden mens förr men inte har det hänt på kanske 4-5 månader.. finns det en minsta lilla chans jag är gravid? Mullemeck

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
22.01.2018
Hej.
Nej. På det sättet du beskriver finns det ingen som helst möjlighet att du skulle ha blivit gravid. För att man skall bli gravid måste spermierna komma in i slidan, och det är väldigt osannolikt att de skulle överleva att överföras t.ex. via handen.
Ta ingen stress.
Med tanke på din ålder är det inte ovanligt eller konstigt att din mens är oregelbunden. Det gäller bara att vänta och se. Om mensen är borta i mer än 6 månader kan man kontakta en läkare som då kan ta ställning till om mensen skall startas upp pånytt med hjälp av hormoner.
Kram
Tessi