Bloppis/loppisar i Finland
28.05.2015
Hej! Jag undrar om det finns någon bloppis/loppis här i Finland där man kan köpa/beställa märkes kläder som någon inte använder längre för billigare pris?:) Ex. Odd Molly, Hollister och andra märkes kläder. Glad

Ungdomsinformatören Jenny svarar
29.05.2015
Hej Glad!
Sådana loppisar finns nog, t.ex. i Karleby på Kyrkbacken finns Mirabellkläder (i ett egnahemshus). Googla så hittar du säkert hemsidan för mera info. I Helsingfors finns åtminstone en vid Brunnsparken (Kaivarin Kanuuna), där de har vanlig loppis men också märkesplagg. Man kan också hitta märkesplagg på vanliga loppisar om man har tur. I Helsingfors ordnas också loppis vid ishallen ibland, där folk säljer själva och då kan man fynda -likadant vid Sandvikens torg.
Så finns det flera grupper som säljer märkeskläder på Facebook, så om du är med där gå och kolla t.ex. Tuuliatuu Oy (Finns i Helsingfors men har en FB-sida) och Köp & Sälj märkeskläder och be om lov att vara med i gruppen om det står att man ska göra det. Gruppens administratör kan sedan godkänna dig. Det finns säkert flera, sök med olika ord så hittar du nog, tex. just med Odd Molly, märkeskläder etc. På FB kan man pruta, men kom ihåg att du ofta måste betala postavgiften själv, så fråga vad det kostar så du inte blir negativt överraskad.
Hoppas att du hittar nåt!
Soliga hälsningar, Jenny