Dj
02.06.2015
Hej, jag undrar hur man ska göra om man skulle vilja vara dj på nån slags klubb. Måste man utbilda sig till något? ELler går man bara och frågar om man får vara? :)

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.06.2015
Vi håller på och forskar i saken, svar kommer nog bara vi får på klart. Vi får inget svar från våra kontakter.
Jag skulle tro att du kanske ska gå in till något passligt ställe (krog, restaurang eller dylikt) så kan du helt enkelt fråga hur det går till. Det kan ju hända att man kan gå nån teknisk kurs så man behärksar tekniken, men sånt kanske du redan kan ;)
Här är vad jag hittade då jag googlade lite:
http://www.djsimon.n.nu/how-to-dj
http://www.djportal.nu/djskola/introduktion.php
http://www.djhangel.se/pdfs/djskola.pdf
http://www.dn.se/kultur-noje/dj-drommen-bara-en-knapptryckning-bort/
http://www.kurser.se/kurs/dj-kurser
Hoppas du får hjälp att faktiskt bli dj en dag :)
Hälsar ungdomsinformatören Sanna