Köpa present?!
07.06.2015
Har panik, jag har just blivit tillsammans med en kille, alltså väldigt nyligen och nu fyller han 18 år om 8 dagar, och min fråga är då, borde man köpa nått? AllTså nått litet tänkte jag ju ge, för de är ju ändå 18 han fyller.. Men vad tex? Nått ät bart? En tröja? Parfym brukar ju va dyrt...
Johanna

Ungdomsinformatören Jenny svarar
08.06.2015
Hej!
Ja det skulle säkert vara trevligt att du skulle komma ihåg honom på nått sätt på hans födelsedag, men det behöver ju inte vara dyrt -tanken räknas brukar man säga och så är det nog enligt mig också.
Vi kan fundera först på dina förslag...kläder kan vara lite svåra att köpa åt nån annan än sig själv. Man borde ha så exakta mått för att veta vilken storlek man ska ta eftersom nu för tiden kan en affärs medium vara en annans large, utländska är små och inhemska stora osv. Parfym brukar vara en riktigt bra present, men ja...kan faktiskt kosta ganska mycket, så tror du duschtvål (av samma sort som det finns parfymer av) eller nåt dylikt kunde vara passligare?
Du kan också fundera på något personligare, som t.ex. om han har nån hobby, som du kunde utgå ifrån då du köper presenten eller så hittar du på något trevligt att göra tillsammans i samband med den, t.ex. 2 biobiljetter -han blir säkert glad av all tid han får spendera tillsammans med dig. Nåt ätbart, en restaurangkväll, nog bra men kanske väl för dyrt att betala maten för två och dessutom brukar en del killar vilja betala hela notan själv då de äter med sin tjej.
Du hittar säkert på något passligt och han kommer att gilla presenten oavsett vad det är eftersom den är av dig, du skulle väl själv också göra det eller hur!?! :)
Hälsar ungdomsinformatören Jenny