Onani.
26.12.2024
Hallå. Jag vet att jag har fråga det här förut. Är det farligt att onanera.? Kan man få problem med kisseriet när man blir äldre.? Och när jag onanerar så kan jag bara komma en gång. Jag försöker att onanera hela tiden tills jag kommer fler ggr. Men det går inte. Alltså jag kommer bara en gång. Samtidigt är det skönt men gör ont när man trycker ur sej. Johan.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.12.2024
Hej,
Nej, det är inte farligt att onanera, för din kropp är det ingen skillnad om du får orgasm/utlösning genom onani eller samlag och OM det var så att man skulle få problem med att kissa av det så skulle nästan alla ha det, vilket ju inte stämmer. Så du kan alldeles tryggt fortsätta.
Det är helt vanligt att en kille inte kan komma mer än en gång och behöver sedan ha en paus. Hur lång paus han behöver kan variera mycket från person till person men också beroende på hur gammal han är. Ungre killar behöver oftast inte lika lång paus som äldre. Så det att du bara kommer en gång är inte ett "fel" utan helt normalt.
Hälsningar
Tessi