svara snabbt
14.09.2014
Hejhej! Jo nu är det så att min storasyster fyller 22 år om 1 1/2 vecka och jag vet fortfarande inte vad jag ska köpa till henne till födelsedagspresent. Hon är sån som inte vill ha vadsomhelst så det är verkligen jätte svårt...Jag ska till stan imorgon och behöver snabbt förslag på vad jag skulle kunna köpa.det kan vara något speciellt också. Heelp!:) abc

Ungdomsinformatören Liselott svarar
15.09.2014
Hej abc!
Hm... Det kan vara stört omöjligt att komma på bra presenter åt personer som man själv känner utan och innan, så att hitta på något bra åt en random person är lite svårt. Men det finns vissa klassiska knep som vi kan berätta om i alla fall, hoppas de kan vara till hjälp:
Presentkort är alltid säkra kort - så länge det är till rätt butik. Vilka butiker brukar hon själv handla från, tex kläder, smink eller böcker? Gå och köp ett presentkort till en av dem åt henne, så får hon välja sak själv. Lite opersonligt, men som nödfall ;) Det finns också möjlighet att köpa presentkort till olika webbshoppar, men då ska du själv ha någon form av betalningssätt, tex kreditkort.
Gör något eget - du hinner nog på 1½ vecka. En fotoram med ett foto av er två tillsammans i, en smyckad liten låda hon kan ha smink i, en sminkväska att ha i handväskan (en enkel tygpåse i snyggt tyg med en dragkedja), en plåtask för bindor/tamponger/kondomer att ha i handväskan/jackfickan, en virkad halsduk i riktigt grovt garn (det går rätt snabbt om du redan kan virka och är jätteroligt), en fotobok med bilder från er barndom, en nyckelring med ett liet tyghjärta eller en amigurumi (googla) på... Något personligt kan betyda mer än den perfekta lipglossen eller köpis-vantarna, just för att du gjort det själv och ansträngt dig.
En upplevelse kan också vara rolig att få. En manikyr på en skönhetssalong (kostar kanske en 20-25 €), en biobiljett, ett presentkort till en restaurang eller pizzeria hon gillar, en packad picnic-korg eller något i den stilen?
Hoppas det här var till någon hjälp :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott