Tatuering
02.09.2015
Hej :)
Jag har funderat på att tatuera mig, första gången, och undrar lite hur ont det kan ta? Vilka risker finns det?
Skulle vilja ha en i nacken/på skulderbladet, men det gör väl mer ont där än på t.ex. armen?
Annat värt att nämna/varna för? ^^
Tack :) Laura

Ungdomsinformatören Jenny svarar
03.09.2015
Hejsan!
Jag tycker att det är bäst att du kontaktar ett pålitligt och bra tatueringsställe och far dit och frågar mera information om att ta en tatuering. På ett professionellt ställe berättar de gärna om hur allt går till, vilka risker det finns och hur ont det tar beroende på tatueringsstället -det är säkert också ganska individuellt det där och har att göra med hur känslig man är. Har ändå förstått att det tar mest ont på sådana ställen, där benen ligger nära till hudytan -där var det finns mera kött, är inte lika "paha".
Det är alltid bra att fundera på hurdan tatuering man vill ha -att man verkligen vill ha den föralltid då man bestämmer sig att ta en. Hittade en sida där någon har listat tatueringars nackdelar, som är kanske bra att tänka på innan man tar en. Du kommer dit genom att klicka här: Bodyart iFokus
I Vasa finns till exempel Twilight Ink Tattoo Studio och Fist of Needles där du kan fråga mera.
Du skulle också kunna läsa våra informationssidor om att ta en tatuering, du kommer dit genom att klicka här.
Hälsar ungdomsinformatören Jenny