Rgistrering
27.03.2014
Det var jag som skrev om registrering tidigare. Tack för svaret. Jag undrar också hur dyrt det blir i året med en pickup med 5 personer :)

Ungdomsinformatören Sanna svarar
28.03.2014
Hej, bra att du gillade svaret :)
Det som kostar med att ha en bil för 5 pers, eller det är ju samma oberoende av hur många personer bilen är registrerad för, är ju försäkringen och bilskatten, ja och så ska den ju besiktas en gång i året såklart. Det är svårt att säga vad en försäkring kostar, det måste du nästan kolla med olika försäkringsbolag vem som har bästa erbjudandet. Bilskatten kan du räkna ut om du fyller i uppgifterna i denna räknare som finns på Trafi.fi:s sidor. Det var en del som skulle fyllas i som jag inte vet om din bil, därför är det bättre att du fyller i själv och kollar vad det skulle bli.
När du registrerat in bilen till Finland så ingår ju besiktiningen för detta året där.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna