Älskar honom
15.01.2016
hej! Jag gillar en kille och han är min ex pijkvän vi kände varandra ända från då vi var 8år. Han va kär/ gillade mig ända 17års ålder vi e 18år gamla nu. Då han berätta till att han gillade vi så läng och han vill vara med hade jag int samma känslor som han och jag berätta till han men då vi prata och prata 4månder så hade jag känslor för honom och gav honom chans efter par månader så gjorde vi slut pga att jag int hade så starka känslor slutet av 2014 så föll jag för honom som på rikigt, men han vill int ha förhållade nu pga att blev så många gångar dumapad och han vet int om kan klarar mer det.... hjälp jag älskar honom han e den enda killen jag vill vara med Halloi

Ungdomsinformatören Sanna svarar
Storebror och idrottsledare Victor svarar
19.01.2016
Hej!
På ett sätt kan jag förstå killens synvinkel på det hela om han har blivit dumpad eller fått nobben flera gånger om. Det är helt vanligt i relationer att intresset svalnar om man känner att man inte får svar på sina egna känslor. Viktigaste i relationer är att båda tycker om varandra. Det är inte ovanligt att man fattar tycke för någon först när man märker att den andras känslor har svalnat, detta beror på att man gillar uppmärksamhet och när man då märker att uppmärksamheten tar slut så ger detta sig uttryck som en sorts saknad. Jag skulle nog prata med killen och förklara mina känslor för honom och sen ge det tid. Att ha ett förhållande handlar om att både ge och ta, så kom ihåg att ta bådas känslor i beaktande.
Så är det nog, du kan inte vänta dig att killen ska falla handlöst nu mittiallt, då du tidigare när han visat sitt intresse inte varit så intresserad. Han vågar nog inte riktigt lita på att du nu plötsligt skulle gilla honom på riktigt. Men om du går in för att verkligen visa honom att du gillar honom och att du tänker dig en framtid med honom, (för evigt är stora ord och sånt kan man inte veta), men åtminstone som det ser ut nu skulle du gärna dela ditt liv med honom. Stressa inte fram något, låt det ta sin tid. En verkligt fin vänskap att ha som grund i ett framtida förhållande är en mycket bra och stadig grund.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna och storebror och idrottsledare Victor