Är killar kära?
21.07.2015
Hej! Jag har funderat på en sak de senaste dagarna och kommer inte fram till något vettigt svar så kanske ni kan hjälpa mej? Flickor kan ju bli kära, liksom dödsförälskade och kan ligga och tänka/drömma/gråta om kvällarna för någon de är kära i. Kan killar bli exakt likadant FÖRÄLSKADE och KÄRA? Om ni har någon kille eller manlig svarare som vill bidra med att förklara pojkars tankar om förälskelse/kärlek skulle der vara kul. Tack på förhand! :) ingenspeciell

Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.07.2015
Hej, det är säkert som killen i kommentaren skriver. Killar kan också bli kära på samma sätt som tjejer, men de berättar inte lika öppet om det. Säkert gråter de också och drömmer lika mycket som tjejer. Jag skulle inte tro att det är så stor skillnad egentligen på killars och tjejers känslor. Vi ska ännu höra med en kille som får ge dig ännu mera inblick i killars känsloliv. Kolla här igen efter någon dag.
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna ps. ljuvlig fråga <3
Hej!
Tror att sättet man blir/är förälskad på varierar från person till person utan nån skillnad på om man e flicka eller pojke. Personligen har jag som kille legat uppe sent på kvällarna och tänkt/drömt om någon men däremot inte känt så mycket pirr och bubblande i magen som man ibland talar om. Sen kan man väl också spekulera i om flickor generellt sätt är mer känsliga pga förändringar i hormonbalansen under vissa perioder och om det påverkar sättet man känner sig då man e förälskad.
Hälsar, Christoffer