Bli tillsammans IGEN!?
12.05.2020
Hej!
Min pojkvän Kalle lämnade mig för ungefär ett halv år sedan för att han kände att det var inte ett passligt tillfälle att vara tillsammans då. Vi var tillsammans i 3år och han gjorde slut med mig via sms. Efter vi gjort slut så har han knullat flera flickor medans jag varit hemma och gråtit över honom. Nu på senaste tiden har vi haft kontakt pånytt och nu säger Kalle att han vill ha tillbaka mig!? Jag har berättat allt vad han har gjort till mina föräldrar och släktingar så alla hatar honom och säger att Kalle är en fuckboy och är inte bra för mig. Jag har ännu känslor för Kalle men vet inte om ja skulle kunna lita på honom om vi skulle bli tillsammans och dessutom vet jag int vad mina föräldrar skulle säga om det, eller om de skulle int ens acceptera Kalle...
Snälla hjälp mig jag vet int vad jag ska göra. //Linda

Ungdomsinformatör Ida svarar
15.05.2020
Hej!
Jag kan förstå att det känns svårt att lita på honom när han gjort slut en gång redan. Det är något som du borde ta upp med honom – och diskutera det med honom. Tilliten ska byggas upp på nytt, det betyder att ni båda måste hjälpa, lyssna och respektera varandra. Så fundera över vad är det som gjort att du inte litar på honom och vad är det som du är rädd för?
Tycker du om honom än och vill ge er både en till chans så ska du göra det, oberoende vad dina föräldrar tycker. Dom kan säga sin åsikt och vad dom tycker, men du ska inte på nåt sätt känna dig tvingad att avstå från honom bara för att dina föräldrar tycker det.
Människor hanterar break ups olika, och det är helt okej. Man kan inte riktigt säga vad som är rätt och fel. Jag förstår helt och hållet att det gör ont att höra att han varit med andra. MEN angående att han har varit med andra så det betyder det inte att han inte har varit ledsen och tagit ert break up hårt.
Du behöver inte bestämma dig nu vad du vill göra, ta dig tid till att prata med honom och känn efter vad du känner och vill göra.
Ta hand om dig! :)
Kram, Ida