Crushar sönder
05.10.2017
Hej!
Allltså jag e såååå kär i en kille som går i samma skola som mig. Men jag vet inte hur jag ska göra för att visa mitt intresse typ. Sen vet jag inte om ham har nå känslor för mig men det tror jag ändå nog för att
1) Efter första dan i skolan vila han följ mig på insta och vi känder inte ens varandra, hadd inte ens sett han förr så det tar jag som ett tecken :) för det betyder att han hade sökt upp mitt namn å sen ville följa mig. Tänker jag för mkt?
2) Då han ville följa mig på insta så var jag enda i mitt kompis gäng (på 4 andra personer) som han ville följa.
3) Han är alltid en av de första som ser min snapstory (kan vara en slump)
4) Han kollar på mig
Okej så har ni nu nå tips på vad jag kan göra? Har tänkt att jag ska säga hej till honom då vi stöter på varandra i korridoren :)
Vill så gärna att det ska bli nått men då måste ju båda vilja det men somsagt tycker jag att han nog visar lite intresse iaf. Jeuuu

Ungdomsinformatören Liselott svarar
06.10.2017
Hej Jeuuu!
Japp, det här låter lovande! Observera att då menar jag faktiskt bara lovande, för ingen annan än han kan ju veta vad han tycker om dig. Se, det du beskriver kan lika gärna vara tecken på att han nu bara tyckte du var lite söt (och inte drar sig för att följa söta tjejer, både med blicken och på insta, inget konstigare än så), som tecken på att han är upp-över-öronen-himlastormande-rosaskimrande-dödskär i dig. Tecknen är ofta desamma, för större än förälskelsen kan ganska ofta fegheten och osäkerheten ju vara. Även den mest öppne och sociale kan bli som ett darrande asplöv när de är riktigt förälskade. Så är det ett 7% intresse eller ett 77%, det vet nog bara han själv.
Men det vackra i kråksången är att de där %:erna kan man förändra - ganska enkelt och snabbt om det vill sig väl dessutom. Har man tur, så räcker det med ett hej i skolkorridoren för att en persons intresse ska gå från 7% till 77 på sju röda sekunder. "Väntas nu, hälsade hon på MIG? Jamen hon är ju söt ju! Egentligen jättesöt! Och verkar snäll också... Undras hur det sku vara att vara tillsammans med henne? Det sku nog kunna vara ganska härligt det... Hej på DIG du!" Det är lite magiskt ibland med intresse; bara för att man vet, eller ens lite misstänker, att någon kanske redan är lite intresserad av en, så är sannolikheten genast mycket större att man själv ska bli intresserad tillbaka. Åtminstone ser man personen med nya ögon och föreställer sig, åtminstone för ett ögonblick, hur det skulle vara att vara ihop med, kär i, just den här personen.
Så visst i världen ska du säga hej i korridoren på måndag. Gärna också köra någon enkel liten klassiker, som att hålla upp dörren åt honom, smila och säga något random om damer eller vädret eller fråga om han torkade av skorna nu, eller fråga om han sett den och den läraren någo idag, eller vadsomhelst för att han ska ha en chans att välja att uppehålla sig i din närhet några sekunder till. Det är inte så noga vad, huvudsaken är att establish contact with the target! Ge honom en orsak att se dig. Och minns då att ett brett leende och ögonkontakt överträffar alla snygga hårmanar och lösögonfransar i världen ;) Försök även att röra dig utan ditt entourage också, så att han vågar komma fram till dig efteråt också. Och naturligtvis ska du genast gå och gilla någon bild på hans instagram!
Modigt bara! Kärlekslivet är för kort för att tveka eller fega ur!
(y) (y) (=håller tummarna), Liselott