Drömmar
24.04.2016
Hej!
Konsti fråga här men ja kör, ede konstit att dröm att man e otrogen fast man har pojkvän?
Älskar min pojkvän jätte myki å sku aldri göra de! Men int betyder dehä väl någå? Å ska ja berätt åt han?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.04.2016
Hej,
Nej, det är inte ovanligt eller onarmalt fast man drömmer om andra killar än sin pojkvän. Man kan ju inte välja vem man drömmer om, och i allmänhet kan man inte påverka händelseförloppet i drömmarna heller. Så jag tycker inte att du skall tolka saken för mycket. Det betyder inte nödvändigtvis någonting alls att du drömmer om andra killar än din pojkvän.
Jag tycker att det är ganska spännande med drömmar. Det att vad som helst kan hända, och att man kan drömma om en total främling eller nån man känner och under hela nästa dag gå omkring och vara småkär eller jättesugen på den personen fast man normalt inte skulle vara det. Jag vet inte riktigt vad det beror på att våra drömmar har så stark kraft, men jag tror som sagt inte att man skall ta det så allvarligt. Du vet ju själv om att du älskar din pojkvän och inte vill ha någon annan, så då tycker jag inte att du skall känna skuldkänslor över att du inte kan kontrollera dina drömmar.
Det att du drömmer om andra killar, eller att du drömmer om att vara otrogen så betyder det inte att du VILL vara det, och jag tycker inte att du behöver eller skall berätta om drömmarna för din kille. Onödigt om det gör honom ledsen att höra om någonting som du inte kan påverka själv.
Det är helt normalt. Inga onsak till oro :)
Kram
Tessi