Dubbla budskap..
29.08.2014
Hej Decibel!
Jag har bestämt mig för att inte bry mig men jäklar vad det är svårt..
Det finns en kille, X, som jag känt i ca. 3 år, som jag på senaste tiden såklart blivit kär/fått en crush på.. Vi har knappt pratat i skolan men sedan började vi prata på FB som sedan ledde till små men otroligt roliga konversationer i skolan, höll på mycket med varandra, skojade och flirtade. Men en gång när jag skrev hade han inte tid, och det var senaste gången vi pratade på FB (3 månader sedan). Nu efter sommaren har han bytt skola men vi ser varran fortfarande väldigt ofta och han ger mig alltid lååånga blickar, och varje gång jag tittar på honom tittar han redan på mig.. Innan verkade det precis som han gillade mig också men som sagt inte längre med tanke på att han bytt skola haha.. Och han är den sista i världen jag trodde jag skulle bli kär i men ändå sitter jag här nu... Blir så irriterad och vill så gärna träffas utanför skolan eller på något sätt ta kontakt, men känns ju omöjligt nu när han bytat skola och jag inte vill verka klängig.. Problemet är att det (han) är det enda jag tänker på.
Hur gör man? Har ni några supertips? Hade jag dött om jag frågat om han vill va? Hur skulle jag isf fråga? Grejen är att jag troor att om han/någon annan får reda på att jag gillar honom kommer alla börja "reta" mig... Och jag är INTE den personen som vill berätta att jag har känslor för någon. Samtidigt känns det omöjligt att han skulle gilla mig, för i mina ögon är jag ingen person man blir kär i. Så fram med era supertips nu ;) Kram söta ni Förvirrad och irriterad...
Socialhandledare - uppsökande ungd.ledare Ida svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.09.2014
Vi väntar på svar från en av våra storasystrar,
ungdomsinformatören Sanna
Hej på dig!
Det är inte alltid lätt att vara kär. Ibland blir ens känslor besvarade, ibland inte. Jag har inga supertips, men det jag tror att du nog borde göra är att ta tag i saken och fråga om han är intresserad av dig. Det är bara genom att fråga som du kan ta reda på hur det ligger till. Du kunde ju exempelvis börja med att fråga om han kunde tänka sig att träffa dig någonstans så ni kunde prata lite. Jag förstår att det inte bara är sådär att slänga fram frågan: ”Nå, gillar du mig eller?”, men ibland måste man våga chansa för att vinna något. Det värsta som händer är att han säger att han inte är intresserad av att vara något mera än vän med dig. Är det då så att dina känslor inte blir besvarade, kommer du säkert att vara ledsen över detta en tid framöver, men det kommer nya chanser. Han är nog inte den första och garanterat inte den sista killen som du i ditt liv kommer att förälska dig i. Om folk börjar reta dig för att du berättar att du har känslor för någon är detta bara att strunta i, vi är alla människor och människan är full av känslor, känslor är helt naturliga och absolut inget att skämmas över. Jag tror absolut att du är en person värd att älska, även om just denna kille inte skulle tycka det! Hur det än må gå så önskar jag dig all lycka i ditt sökande av kärleken! :)
Kram Ida