Få tillbaka ex
30.07.2019
Hej! Jag gjorde ganska drastiskt slut med min pojkvän för ca 2-3 månader sedan, orsaken var väl att jag typ fick en ålderskris och inte ville vara i förhållande resten av livet och jag ville vara singel inför sommaren. Men nu i efterhand inser jag hur bra pojkvän han var. Säg inte "släpp honom" utan jag undrar hur man kan få tillbaka ett ex? Om inte vi blir ihop igen skulle jag iaf vilja ligga med honom. Hur ska jag gå tillväga? Att visa sig ledsen tror jag inte är bra, ingen vill ju ha ett vrak. -

Ungdomsinformatör Ida svarar
31.07.2019
Hej!
Kommer att börja med att ställa några frågor(meningen med dessa frågor är inte att försöka få dig att släppa honom, utan bara att fundera över det hela). Känner du dig ensam? Ibland när man känner sig ensam så tittar man tillbaka till något man haft tidigare, för det är det som är bekant. Det är inget fel med det, men då är det bra att fundera om det här verkligen är det jag vill. Vad är det du tycker om med honom? Hur var ert förhållande? Hur ofta funderade du på att göra slut och hur var det att umgås med honom sista tiden i ert förhållande?
Kanske ni studerar båda två i samma skola eller på samma ställe, så då möts ni säkert, prata med honom och visa att du vill prata med honom. Visa att du är intresserad. Om du känner att du inte orkar vänta till skolan börjar så kan du också ta kontakt via t.ex. Snap.
Att visa sig ledsen eller att man är ledsen över något som hänt, så är absolut ingen svaghet utan en styrka. Och i vissa fall kan det vara så att ens ex precis behöver få se/höra att man är ledsen över det som hänt. Om man är ledsen betyder det inte att man är ett vrak. Va dig själv bara! Vad är det som du vill säga till honom? Säg det.
Lycka till! :)
Kram, Ida