Flickvän
22.12.2019
Hej jag är 17 år och har haft väldigt otur med tjejer. Jag har bara haft ett förhållande för ca 1 år sedan som var väldigt "toxic" och det varade bara i en månad. Efter förhållandet har jag haft väldigt svårt att få henne ur mitt huvud men nu har jag så snåningom börjat komma över henne. Jag har skrivit och träffat andra tjejer men det slutar alltid på samma sätt att de slutar skriva och hittar en annan kille. Börjar bli ganska trött på dethär och jag är en av de få som är oskuld i min kompis grupp.

Ungdomsinformatör Ida svarar
23.12.2019
Hej!
Kan förstå att det ä jobbigt att det känns som det upprepar sig hela tiden och att inget blir till något mer. Jag känner många som har varit i samma sits som dig – inklusive mig själv. Så kom ihåg att du är långt ifrån ensam om att vara i den situationen och känna så som du känner just nu.
Du duger precis så som du är! Du kommer att träffa någon som du tycker om och som tycker om dig. De som du träffat nu under den senaste tiden är helt enkelt inte rätt för dig.
Jag skulle vilja att du inte stressar med att du är oskuld. Du hinner ha sex. Gör det inte till att "jag måste ha sex". Det är ju bättre att det händer när du träffar en person som du känner dig bekväm med och att ni båda vill ha sex. Ta ingen stress över det!
Det är helt okej att känna sig besviken, ledsen, arg eller frustrerad. Men försök kom ihåg att så som det känns just nu så kommer det inte att kännas föralltid. Du kommer att träffa någon som gör dig glad och någon som du tycker om och att det är ömsesidigt!
Ta hand om dig!
Kram, Ida