Flickvän tvättar sig inte
18.12.2021
Hej Decibel! Jag har ett problem som jag har funderat på väldigt länge. Det handlar om min flickvän som jag varit tillsammans med nu i snart 1 år.
Vi har alltid jättekul tilldelades och hon betyde allt fö mig. Men finns en sak som jag inte vågar prata med henne om. De är om hennes hygien i allmänhet, hon tvättar sig inte alls och det har börjat påvärka jättemycket saker. Eftersom vi bor tillsammans i min lägenhet är jag ju med henne 24/7 så vet ju att hon duschar max 2 gånger i veckan. Hon använder aldrig deodorant, borstar nästan aldri sina tänder och fast jag har köpt dyra och fina parfymer åt henne så använder hon dom inte. Varje gång vi ska ha sex så känner jag bara den starka svett lukten och ibland har det varit så illa så att jag har bara slutat mitt i för att jag varit nära på att spy. Har alltid hittat på en anledning till varför jag slutar för vågar aldrig säga att det är för att hon luktar så illa. Det har nu slutat med att vi har sex max några gånger i månaden och ibland sover jag på soffan för att jag klarar inte av det. Lakanen i sängen byter jag nästan varje dag för att svettlukten sätter sig i dom och hon kan inte ens känna av det själv. Låter verkligen som att jag överdriver men det gör jag inte och eftersom att hon också tränar en hel del på sin fritid så svettas hon ju då också en del och så duschar hon typ aldrig efter.
Men en grej som fick mig nästan att göra slut med henne va då hon hade en ”olycka” om man kalla det för det för ungefär 2 veckor sen, hon hade fått nån form av virus i kroppen så hon hade lite krånglig mage i några dagar så hon råkade skita på sig i sömnen på nått sätt. Jag väckte henne och sa bara att vi måste byta lakan och att hon kan gå och duscha av sig sålänge. MEN HON VÄGRADE!! Hon bara sa att hon orkar inte och så hade hon på sig samma pyjamas hela natten fast det luktade i hela lägenheten!! Jag vill verkligen att hon ska börja tvätta sig för vill kunna vara tillsammans med henne för att jag älskar henne. Skäms också så mycket för att tillockmed mina kompisar har börjat komentera det nu för när vi tex ska på nån fest så kan hon komma dit i smutsiga kläder och lukta som påriktigt rutten ost. Låter så elakt att säga de men snälla hjälp mig!! Vet inte vad jag ska ta mig till Anonym
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
20.12.2021
Hej!
Oj, det låter väldigt besvärligt det du beskriver! Jag förstår att det är ett problem. Har du försök att prata med henne om det? Det tråkiga är att andra runt om kring börjat reagera, som kanske tyvärr kan börja påverka hennes relationer negativt. Har hon föräldrar? Kan du försöka prata med dom, att de kunde prata med henne? Har hon bästa kompisar? Kan de hjälpa dig att ta upp ämnet? Jag tycker att du på ett snällt och omhändertagande sätt ska ta upp det med henne! Anklaga henne inte! Säg inte att ”bara för att du inte duschar vill jag inte ha sex med dig” utan mer att du lagt märke till att hon duschar mer sällan, varför är det så? Mår hon inte bra? Du kan även snällt nämna att du skulle uppskatta att hon duschade efter gymträningen. Jätte svårt och jätte känsligt ämne! Men försök att försiktigt närma dig och som jag sa; anklaga inte, höj inte rösten och berätta för henne hur mycket du älskar henne och att du bryr dig om henne - att det är därför du tar upp det. Lycka till!
Kram!
Malin