Förvirrad
14.11.2013
Han sa bara att han inte vet och att han vill inte säga vem det var för han är så osäker . Men jag känner honom bra och jag vet att han börjar inte tycka om nån utan att han känner henne bra så jag tror att det kan vara nån av vårt gäng men det är jag och mina två bästisar , men ja jag är jätte förvirrad och jag har gått igenom så mycket och jag har mått så dåligt och har gråtit så länge !!
Jag älskar honom så mycket att det gör ont varje gång jag ser honom i skolan så smälter jag bara han har helt perfekt blont hår och världens vackraste ögon , han sa att hdet kanke blir nått mellan oss två men det kan ta år vad menar han alltså jag har aldrig kännt såhär för nån . Trött på allt

Ungdomsinformatören Lena svarar
"Storasyster" Emilia svarar
22.11.2013
Hej!
Vi har skickat din fråga till en av våra Storasystrar, svaret är på kommande!
Hälsar Ungdomsinformatören Lena
Hej!
Alltså vännen.. jag blir så himla tagen av det du skickat in. Tänk vad killar kan göra med en - man kan må så himla dåligt av dem, eller också så himla bra! Det är jobbigt detdär.
Denhär killen verkar ju ta upp dina tankar. Du verkar va så kär i honom. Och han.. han verkar leka med dej känns det som. Han ser inte dina känslor, utan vill bara ha ett litet tidsfördriv. Kanske jobbigt att höra sanningen, men han verkar inte vara någon schysst typ.
Ska du ha en pojkvän, så ska du ha en pojkvän som vill ha dej alla dagar i veckan dygnet runt. Du ska ha en pojkvän som ställer upp i alla väder och som inte har hemligheter. Jag vet att det är svårt att styra sina känslor, men försök.. om du gråter och mår dåligt av denhär killen så ska du inte ha honom i ditt liv! Killar ska få en att skratta, inte att deppa.
Var mycket med dina kompisar och prata om dina känslor. Håll på med nån hobby. Gör nånting som distraherar dej från killen, så att du inte mår dåligt. Det ska man absolut inte behöva göra!
Om du känner att allt känns för mycket. Att det är oöverkomligt och du ser inget ljus i tunneln.. Ta kontakt med skolsköterskan - där får du den hjälp du behöver. Hos skolsköterskan kan du känna dej trygg, hon får inte berätta något åt nån och där får du ta itu med det du känner.
Hoppas det känns lite bättre och att du kanske fått lite hjälp på vägen <3
Kramar, Emilia