Förvirrad
09.03.2016
Jag har ställt en fråga förr men ni svarade inte så jag tänker fråga igen å berätta mer detaljerat. Det är så att jag har gillat en kille i 5 år nu å jag har verkligen gillat honom hela tiden å jag vet inte vad han känner han betyder så mycket för mig men jag vet inte om jag betyder så mycket för honom,,,,vi har varit tillsammans men han gjorde slut å jag blev jätte ledsen jag tror inte jag har varit så ledsen förr men så ignorerade vi varandra i några veckor men så ville jag bryta isen så jag sa att jag vill att jag och han ska vara vänner så att allt blir som vanligt och det blev det.Men nu vet jag inte vad han känner han tittar på mig nästan hela tiden på lektionen och ler å jag ler tillbaka och vi hade brännboll för någon dag sen så hade han bollen å kollade på mig å tänkte kasta men ångrade sig då blev jag glad men jag vet inte om deg beryder något.Och ett annat problem är att jag blir så svartsjuk då han pratar med andra flickor osv. Å det känns som att han vill hjälpa mig hela tiden ( känner mig så bra då) då jag och min vän sitter och pratar så kommer han ich försöker vara rolig och alltid då han pratar så kollar han mig in i ögonen och ler. Jag och min vän skickade ett meddelande åt honom på samma gång och han läste meddelandet så gick det ungefär 5 min så svarade han bara åt mig han dissade min vän och svarade bara åt mig.Idag så då en kompis till mig började säga åt honom att han skolkadd då blev jag sur och typ skyddade honom men jag blev jätte röd sa min andra vän,,,jag vågade inte titta på honom när jag hade sagt det där. Och en dag sen så gick jag och min vän ner till fotbollsplan ( han var där) min vän skulle säga något åt henne men medan hon pratade med honom så typ fick han någon energi å typ sprang och dribblade och sånt min vän sa att han försökte imponera på mig men jag vet inte. Så jag hoppas verkligen att ni svarar och hjälper mig nu Förvirrad
Storasyster Erica svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
16.03.2016
Hejsan Förvirrad
Det är nog svårt att veta hur någon annan känner, mitt tips är att du helt enkelt pratar om saken med honom. Det kan såklart kännas jobbigt, speciellt när man inte är riktigt säker på hur den andra känner, men då vet du åtminstone. Är det då så att han gillar dig också så är ju det toppen och om inte så kan du gå vidare och behöver inte gå omkring och fundera på hur han känner. Oftast när man tänker tillbaka sedan så är det nog de sakerna man INTE gjorde som man ångrar, då går man istället omkring och funderar på hur det skulle ha kunnat vara.
Kram Erica
Hej, jag kan inte förstå att din förra fråga har kommit bort på något sätt. Ibland förstår man sig inte på teknikens under...
Jag vet inte om du redan pratat med honom, men efter det du berättat så låter det ju nog mycket troligt att han kanske känner lika för dig. Men å andra sidan ska man ju inte tolka in för mycket heller i saker och ting. Det kan ju hända att han mest vill vara vän, men å andra sidan tyder mycket på att han vill mera. Det är jätte svårt att veta vad någon annan tänker och funderar.
Jag håller tummarna för att allt går bra, hör gärna av dig igen <3
Kramar från ungdomsinformatören Sanna