gerard way
05.01.2025
jag tycker allt för mycket om gerard way, när jag tar på mig själv kan jag bara tänka på honom, jag kan inte tycka någon annan förutom honom är snygg och jag spenderar väldigt mycket av mitt dygn medan jag tänker på honom. Han e så jävla snygg i varenda album (förutom the black parade.) och jag börjar le och parka mina ben varenda gång jag tänker på honom.
Det är så störande!! jag vill ha en pojkvän eller flickvän men jag kan inte tycka någon annan är snygg!! :( party poison is real!!
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
17.01.2025
Hej!
Det är helt normalt att bli jättekär i personer man beundrar och ser upp till. Det är varken konstigt eller ovanligt. Det är också helt ofarligt och något du kan använda dig av för att utforska dig själv, dina känslor och vad du själv har för förväntningar inför ett romantiskt förhållande.
Med kändisar är det lite knepigt eftersom man ser dem på sin skärm så ofta och tar del av så mycket av deras liv att hjärnan kan bli lurad att det här är en person man känner och har en chans på. Tyvärr blir det en väldigt ensidig kärleksrelation som ledsamt nog inte leder någonvart, vilket kan kännas som en stor sorg. Det kan också göra att det blir svårt att fatta tycke för verkliga personer som finns i ens närhet.
I det stora hela är det helt oskadligt att vara kär i en kändis men det kan såklart kännas jobbigt om man upplever att man missar chansen till verklig kärlek på grund av det här. Precis som med vilken förälskelse som helt finns det inte mycket mer man kan göra än att helt enkelt vänta ut den. Du kan dock hjälpa dig själv på traven med att försöka bryta vissa tankemönster och hitta något annat att fokusera på istället.
Försök sätta upp vissa regler och ramar för dig själv. T.ex. att du inte får tänka på honom under lektionstid eller att du bara får tänka på honom om kvällarna. Du bestämmer själv hur hårda regler du gör upp. Sedan kan du försöka tänka ut något som du kan göra istället. T.ex. att du börjar rita, eller pyssla med något annat varje gång du börjar tänka på honom. Du kan även skaffa någon fin färgläggningsbok ifall du inte gillar att rita själv. Om eftermiddagarna kan du försöka hålla dig distraherad och upptagen med annat t.ex. någon hobby eller att du umgås med vänner eller familj. Om du har meningsfull och rolig sysselsättning lämnar det mindre tid över att fundera på Gerard Way.
När det kommer till att hitta en partner är det inte något du behöver ta stress över. Attraktion kommer sällan som en blixt från klar himmel utan för många människor krävs det att man lär känna en person, litar på hen och dras till hens personlighet innan man långsamt kan börja utveckla känslor för hen. Det är alltså inget fel med dig för att du för tillfället känner att du inte kan tycka att någon annan är snygg. Det kan helt enkelt hända att du får känslor av attraktion på ett lite annat sätt. Försök att inte övertänka saken för mycket utan ge dig själv tid och tålamod.
Kram <3
Rosanna