Gillar han mig pt3
03.03.2022
Hej igen! Jag vet fortfarande inte om han gillar mig men det känns så men jag hörde förra veckan att hans kompisar viskade till varandra att han gillar en tjej som inte är jag men jag vet inte om det är sant för att jag har googlat på lite hur en kille beteer sig när de gillar någon och allt passar in så vad tror ni? Och han har börjat att lägga sina skor mer och mer brevid mina fast hans kompisar lägger på en helt annat plats känns som att han försöker vara nära mig men jag vet inte.

Ungdomsinformatör Kix svarar
04.03.2022
Hejsan!
När det är hans kompisar som viskar om vem han gillar och inte han själv som säger det, så kan man inte veta säkert om det är så eller om det är nåt som de bara spekulerar i. Det kan vara att han gillar den tjejen – det kan vara att han gillar dig – det kan vara han inte är kär i någon av er – eller så är han förtjust i båda två :) Allt är fullt möjligt, och det går inte att veta säkert om det inte är han själv som säger det. Så jag skulle nog inte ge upp hoppet ännu ifall jag var du.
Men istället kanske du borde ta saken ett steg vidare nu och försöka närma dig honom, för om den andra tjejen också hör rykten om att han är intresserad av henne så kanske hon också får upp ögonen för honom och vill ta första steget.
Förutom de tips som jag redan nämnt i tidigare svar så kanske du också kan köra på samma teknik som honom och se vad som händer, nämligen att lägga dina saker nära hans saker så ni fysiskt hamnar nära varandra (typ sätta din jacka ovanpå hans jacka). Och sen som jag tidigare nämnt söka hans ögonkontakt, le, hälsa på honom när du ser honom etc... och social media kan vara ett bra sätt att ta kontakt om det känns weird att göra det i skolan :)
Och IFALL det sen skulle visa sig att han ändå inte var så intresserad trots sina signaler, så då har du i alla fall försökt, och behöver inte tänka på det mera utan kan gå vidare.
Ta mod till dig, och just do it! :D Lycka till.
Kram, Kix