göra slut
30.08.2014
Hej, jag har en flickvän, den enda jag har haft, som jag har varit med i över ett år. Vi har haft kul tillsammans varje skoldag och alltid tröstat och litat på varandra, men plötsligt är jag ingenting, i hennes ögon. Jag vet inte vad som vore rätta valet, om jag skulle lämna henne för alltid eller bara försöka fortsätta vårt förhållande? På senaste tiden har hon varit otrogen och haft flera olika killar, fastän jag har varit snäll i allafall och fortsätt vara henne , så enligt mig skulle hon inte förtjäna någon som jag. Problemet är jag inte är tillräckligt snygg eller attraktiv för att få en ny flickvän, så vore det bäst att glömma bort henne och vara singel för alltid eller försöka få henne att gilla mig igen?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
05.09.2014
Hej, vännen. Mitt hjärta blöder för dig. Jag kan så tänka mig hur du känner dig. Ni har haft det jätte bra tillsammans, hunnit "växa ihop" och bli avslappnade med varandra. och så händer det här....
Ingen utom hon själv vet vad som hänt. Är det så att hon tröttnat eller har hon fått panik, börjat tänka i banor som att: "Hjälp är det så här det ska vara nu i 50 år framår, är han verkligen den jag ska vara tillsammans med för evigt, HJÄÄÄÄÄLP, jag hinner aldrig vara med någon annan....." Och annat liknande. Men som sagt var, det är bara hon som vet vad det är frågan om. Mitt förslag är att du helt enkelt frågar av henne vad hon vill och hur hon har tänkt. Du ska absolut inte ta emot en massa sk*t, eller ta henne tillbaka fast hon är otrogen. Du är värd så mycket mera <3 <3 <3
Du har helt rätt i att hon inte förtjänar en som du! Du är alldeles för bra för henne!
Varför skulle du inte vara tillräckligt snygg eller attraktiv för att få en ny flickvän????? Menar du att hon skulle vara den enda som märkt vilken toppen kille du är? Det tror jag inte ett ögonblick på :) Dessutom brukar det bli lättare att hitta andra och tredje flcikvännen/pojkvännen eftersom det på något underligt sätt verkar funka så att om någon visat att han/hon är ok att vara tillsammans med så blir det ok för andra också att börja gilla just den personen. Sen så har du ju verklign fått bra erfarenhet nu av att vara någons pojkvän, du vet hur det kan vara och hur du trivs med att ha det, vad du inte gillar osv. Du har helt andra odds nu när du går in i nästa föhållande. Jag tvivlar inte en sekund på att det kommer att rusa fram nån ny tjej och försöka norpa dig bara du börjar "lysa grönt" (=ledig) :D
Mitt råd är att du försöker gå vidare från den här tjejen som inte förstår att uppsaktta dig för den super kille du faktiskt verkar vara. Det är jätte svårt och kommer säker många svarta stunder då allt känns hopplöst. Men man kan gå vidare och sen plötsligt så står det en ny helt perfekt tjej där framför dig. Fast du väljer att avsluta ert förhållande, vilket jag faktiskt tycker att du ska göra, så behöver du inte vara rädd för att du skulle stå ensam i världen för evigt. Det stämmer inte! Visa tjejen att hon inte kan trampa på dig mera, att du är värd så mycket mera. Var rädd om din stolthet!
Om du alltid finns där för henne som en snäll hundvalp så kommer hon att tappa all respekt för dig, tyvärr. Nu gäller det att sätta ner foten och visa att detta tolererar du inte. Sen ska du inte rusa in i första bästa ny tjejs famn. Det är dömt att misslyckas, man kan inte komma över en genom att tvinga fram känslor för en annan. Det blir inget bra av det. Låt det här få ta sin tid och stressa inte fram något nytt med någon annan. jag vet att då man varit tillsammans med någon en längre tid blir man så van att alltid ha någon så om det blir förändringar så vill man fort som bara den hitta en ersättare som kan ta vid där den förra avslutade. Men det fungerar inte så, ingen kan ersätta en annan, men vi är alla egna individer som har våra egna för- och nackdelar. Det är det som är livet och kärleken <3
Massor med kramar från ungdomsinformatören Sanna
ps. hör av dig igen