Gravid
08.08.2014
Hej jag och min kille badade och vi hade lite mysigt. Sedan blev vi båda kåta. Jag är oskuld och vi har därför aldrig haft sex. Men han började gnida sin penis direkt på mitt kön. Vi hade inga badkläder på oss. Nu är jag rädd att jag kunnat bli gravid fast han inte förde in den. Kan de finnas någon risk för att jag kunnat bli gravid? Tacksam för svar.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.08.2014
Hej.
Du behöver nog inte oroa dig. Sannolikheten att du skulle ha blivit gravid genom att han bara gned sitt kön mot ditt utan att vara inne i dig är oändligt liten. Nu vet jag ju inte huruvida han fick utlösning eller inte, men även om han skulle ha fått det så skulle det vara nästan omöjligt för spermierna att ta sig utifrån in och upp genom slidan på egen hand. Så ingen fara.
Det är bra att ni inte skyndar med samlag, det finns så mycket annat roligt man kan göra innan man kommer till själva samlaget så det är fint om ni tar er tid att lära känna varandra och varandras kroppar ordentligt innan ni tar det steget. Men eftersom ni kanske i något skede kommer att ha samlag, så kunde ni redan nu fundera över vilket preventivmedel ni vill att använda så att ni är väl förberedda då den dagen kommer. På det sättet slipper du vara rädd för att i misstag ha blivit gravid i fortsättningen.
hälsningar
Tessi