Grupp ?
26.02.2016
Jag har en fråga , jag är bi sexuell.
Jag undrar om det finns någon grupp i jeppis som stöder HBTQ ?
Skulle vilja ha någon som är som jag och en grupp som ger en stöd. Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.02.2016
Hej.
Det finns en grupp som träffas i Jakobstad. Såhär skriver regnbågsankan på sin sida:
HBTIQ-ungdomsgruppen i Jakobstad
Vanligtvis är träffarna på Musikcaféet After Eight på Storgatan 6 i Jakobstad. Gruppen består av 5-6 personer och alla nya medlemmar är välkomna med! Det går att delta anonymt och vi berättar inte åt omgivningen vem som är med i gruppen. Maila kontaktperson Maja Andersson per jeppishbtgrupp@gmail.com för mer information om träffdatum. Om du bor på annan ort och vill gästa hbtiq-ungdomsgruppen i Jakobstad medan du besöker staden är du välkommen att kontakta Maja före ditt besök.
Så nu är det bara att maila Maja så får du veta när de träffas och förhoppningsvis kan du gå och träffa andra hbtiq personer och få stöd av dem. Det kan vara tungt då man inser att man inte är likadan som alla andra, men du kan vara alldeles säker på att du är långt ifrån ensam.
Ta hand om dig!
Kram
Tessi