Han är kär i min kompis!!
19.02.2016
Hej! Jag var ihop med en jätte fin kille och han gjorde slut med mig!
Efter ett tag så började han försöka bara med mina kompisar och speciellt min bästa kompis!
Vi var på ett Disko idag och då var vi med han och dansade och hade kul.
Senare började han visa jättemycket tecken på att han är kär i min bästa kompis.
Han "skojade" massor och "friade" till henne på skoj.
Tillslöt så drog jag ifrån henne och låtsades vara glad och säger saker som "Olalala du blir haffad"
Och då säger hon " usch jag gillar nt han"
Och då kommer min andra kompis fram och söger till min bästa kompis " han är kär i dig" och det visste hon för att han hade sagt det till henne.
Problemet är att jag har jättemycket känslor kvar för honom och vill ha tillbaks han men han är kär i min kompis.. Jag mår skit dåligt över detta och vill ha hjälp för att få hans uppmärksamhet igen Ankan

Ungdomsinformatören Sanna svarar
23.02.2016
Hej Ankan
Vilken skitstövel, ursäkta uttrycket. Men jag måste få säga att en sån kille som han ska du vara glad om du slipper, verkligen på riktigt. Jag menar vad är det för stil, först är man tillsammans med en (du) så gör man slut och så börjar man stöta på bästa kompisen till den man just gjort slut med. Så gör man inte om man har lite vett. Det var ju bra att din kompis inte faller för hans trick, det visar att du har en verklig vän där. Jag kan förstå att det gör jätte ont i dig när han gör sådär. Man funderar hur han tänker, vill han visa dig att han kan få fast din bästa vän eller är han faktiskt så omogen att han tror att en tjej på riktigt skulle välja att fara med en kompis kille? Om rollerna var omvända, inte skulle ju du fara med hans kompis efter att du gjort slut med honom? Borde ni ta ett snack du och han? Om det känns jobbigt att göra det IRL så skulle jag råda dig att kontakta honom via sociala medier. Berätta att det inte känns bra att han flirtar och försöker få omkull dina vänner, säg till att det sårar dig och att han kan söka sina erövringar på annat håll i framtiden. Jag tror att det skulle vara bra att du sätter ner foten lite, han kanske tror att du finner dig i vad som helst, att du är snäll och foglig i alla väder osv. Visa att han inte kan behandla dig hur som helst, på det sättet kommer du också att vinna hans respekt.
Fast jag kan förstå att du har känslor kvar för honom och skulle önska att det blev ni två igen så måste jag nog säga att mitt råd är att du försöker gå vidare och ser dig om efter någon annan kille som är mera mogen och inte gör såna dundertabbar. Vi har massor på våra sidor om hur man kommer över någon, du hittar det HÄR. Och mera HÄR.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna