Han ville inte alls ha mig
04.09.2022
Hej! Jag träffade en kille, vi pratade facetime i flera dagar. Sen träffades vi och jag var hela helgen hos honom. Men jag sov inte där utan hos min syster. Han var så snäll mot mig och sa åt mig hur mycket han gillade mig. Vi myste, kysstes och till och med låg. Sen den sista kvällen när jag hade åkt därifrån skickade han att han inte klarar av att vara ihop med mig för han inte kommit över sitt ex. Han sa också att han var ledsen över det. Jag blev väldigt ledsen och är fortfarande för jag aldrig kommer se honom igen, jag tyckte verkligen om honom. Det var också han som började prata med mig och han som ville träffa mig. Jag träffade även hans föräldrar och typ halva hans släkt och hans kompisar och när vi träffade alla dom kallade han mig för sin flickvän. jag vet inte vad jag ska göra nu, jag bara gråter och gråter. Han var så fin och snäll och plötsligt bara bände allt.

Ungdomsinformatör Kix svarar
07.09.2022
Hejsan!
Tack för att du skrev in. Jag är ledsen att höra att det här hände dig, och jag kan förstå att du är ledsen. Det är klart att du tänkte att det var nåt mera på gång med tanke på att du till och med blev presenterad som hans flickvän åt familjen... Det låter som att han kanske inte hade tänkt igenom allt det här hemskt väl på förhand, och att han fick ”kalla fötter”. Det är inte shysst mot dig att han gav dig falska förhoppningar, men samtidigt så tror jag inte heller att han ville såra dig på flit, utan att han helt enkelt inte hade tänkt och känt igenom det hela så mycket som han borde ha gjort på förhand...
Jag tycker inte heller det var riktigt bra att säga det åt dig över text, efter att ni delade så mycket den helgen, det hade varit bättre face to face. OM du vill så kanske du kan fråga honom om han kan tänka sig prata om det irl, så att du bättre kan förstå vad det var som hände. Du kan ju passa på att hälsa på din syster igen i så fall.
Å andra sidan så kan man också tänka som så att det ändå var bra att han faktiskt sa till om saken när han märkte att han ännu har känslor för sitt ex! Istället för att låta dig gå runt och tro annat under en längre period, det hade ju varit ännu värre. Han låter inte som en dålig person, bara lite förvirrad just nu, och jag tror också att han är ledsen för att han ställde till det så här.
Du ska komma ihåg att DU absolut inte gjort något ”fel”, eller kunnat göra något annorlunda i situationen.
Att gå vidare efter hjärtesorg känns väldigt tungt den första tiden, men tid är det som läker. Tråkigt svar, men sant. Det är bra att du låter dig själv gråta och känna genom dina känslor istället för att trycka ner dem <3 Då går det snabbare om. Prata om det du känner med människor som står dig nära. Se också till att ta hand om dig själv – ät och sov bra, rör på dig lagom, gör saker som DU tycker om, och unna dig ”self care”.
Ta vara på din förmåga till kärlek, den är fin, och en dag så dyker det upp någon som kan möta dig med lika stor kärlek - som du förtjänar.
Kram, Kix