Har han glömt sitt ex? del 3
08.11.2020
Hej decibel!
Vet att jag har skrivit många gånger till men ni är ett bra stöd. Som jag tidigare skrivit så kontaktade jag killen X på snapchat den 5 november. Han addade mig tillbaka men har som sagt fortfararande inte svarat eller ens läst mitt meddelande. Då förstår jag inte alls varför han addade mig tillbaka om han ändå hade tänkt ignorera mig. Som ett slags statement då? Detta gör mig självklart besviken för att jag hade hopats på att han i alla fall skulle läsa det. Tycker ni att jag ska försöka skriva något ingen eller bara strunta i detta nu? Tycker om honom som sagt men det känns nästan lite förnedrande att jag ska sitta och vänta på att han ska svara som kanske tar två sekunder att göra. Han kan ju ha gått vidare med någon ny tjej redan men då skulle jag ha uppskattat att få något enstaka svar tillbaka. Någon form av respons. Hur ska jag göra? Dags att släppa taget

Ungdomsinformatör Kix svarar
09.11.2020
Hej igen! :)
Bra om du upplevt oss som ett stöd, det är vad vi strävar efter att vara!
Hmm, ledsamt att höra att du inte fått nåt svar ännu, och jo, det är ju lite konstigt att han addade dig tillbaka då om han inte tänkt svara. Men det kan nog vara som vi funderat i nåt tidigare skede, att han är lite sur för att du tog bort honom från snapchat in the first place. Jag förstår om du är besviken på att inte få svar när du tagit mod till dig att äntligen skicka. Men vet du jag tycker ändå det är jättebra att du skickade åt honom. För om du springer på honom någonstans nu, typ på en studiefest eller nåt sånt, så har du i alla fall FÖRSÖKT ta upp kontakten igen och då kanske det inte blir fullt lika obekvämt som om det bara skulle ha lämnat helt. Du har försökt ditt helt enkelt, och visat att du är öppen för kontakt och för att reda ut saker. Sen är det upp till honom hur redo han är att ta emot det. Det är ju ledsamt förstås om det lämnar på det här viset, outrett, men du har lagt ut dina kort, så det är bra. Då vet han att du är öppen för kontakt ifall han mognar för den tanken.
Det finns ju förstås den lilla risken också att han helt enkelt inte har sett att du skickat. Men du vet ju bättre än jag hur mycket han brukar använda snapchat. Om han brukar använda det mycket så har han nog kanske valt att på flit inte öppna meddelandet. Men om han använder det lite så kanske han har missat det, och då kan det vara bra att skicka någonting till. Det där måste du avgöra själv. Brukar du lägga saker till dina stories på snapchat, och har du sett om han i så fall har varit där och kollat?
Jag tycker det låter som att det är hans tur att göra nästa speldrag, om det blir några flera drag. Nu tycker jag först och främst att du ska ta hand om dig själv och göra saker för DIG. Du har haft mycket känslor på sistone, och saker att tänka på. Så försök att ta lite egentid, gör saker du tycker om och saker som får dig att känna dig fin. <3 Relationen till dig själv är ändå alltid den viktigaste, det är bara dig själv du ska leva med hela livet.
Fundera sen på vad du kan lära dig av den här upplevelsen. Vad hade kunnat göras annorlunda? Vad går att jobba på till nästa förhållande (eller samma, ifall det skulle bli ni två igen, man vet ju aldrig säkert), och vilka regler som är viktiga för dig i en relation.
Ha det bra!
Många kramar, Kix