Har han tappat intresset?
21.12.2019
Hej ! Jag har ett problem...
Jag och en killkompis har sedan ungefär augusti-september varit typ Friends With Benefits. Vi har sovit med varandra nästan varje helg, och myst. Utom förra helgen och denna. Sen förra fredagen har han känts off mot mig. Som att han inte riktigt vill träffa mig. Han har aldrig sagt nej till att träffa mig (själv) förut utom idag. Det var inte riktigt ett nej utan mer ett ”får se”. Dock pgr av mitt sena kvälls jobb har han inte hört av sig.
De är oklart om han ens känt något för mig. Det är komplicerat. Jag vill bara få hjälp att förstå om han inte vill längre, eller om han ev träffat någon annan.
När vi är själva, myser vi, kramas och håller hand. Som ett par, dock har jag som sagt ingen aning om han känner något.
Men han har som sagt känts off i ca 1 vecka nu. Och jag vet inte vad jag ska göra. Är alldeles för feg för att fråga honom om det. Dock har vi sagt att vi ska prata med varann om vi träffar någon osv för att ingen ska bli sårad.
Hjälp mig.
Övertänkandetjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
23.12.2019
Hej!
Det skulle vara så lätt ibland att kunna läsa en annan människas tankar – bara så man skulle få reda på vad hen känner. En fråga till dig här: Vad känner du för honom? På nåt sätt utgående från de du skriver så upplever jag det som att du känner lite mera än att vara friends with benefits, men det är bara du som vet det så jag kan ha uppfattat det helt fel. Men fundera över vad du egentligen känner för honom. För ifall han vill vara friends with benefits och du vill vara mera så krockar det, och då blir det ett problem eftersom ni vill olika saker. Det verkar också som ni har pratat om att ni är bara vänner eftersom du nämner att ni ska vara ärliga mot varandra ifall ni träffar någon annan.
Det kan hända att han inte längre har lust att träffas på det sättet som ni gjort eller så är han bara nere (t.ex. om det hänt något annat). Men det är endast han som kan svara på den frågan, så för att ta reda på svaret så bör du fråga av honom. Fråga om han vill träffas och du kan helt bra säga/fråga honom t.ex. ”Det känns som du varit lite off den senaste tiden, har det hänt nåt?”.
Ta hand om dig!
Kram, Ida