Har hon börjat visa intresse?
19.10.2013
Hej! Har en tjej i min klass som jag har varit kär i det senaste året.Vi har gått i samma klass sedan 7an och jag går i 9an nu. Hon har inte visat något jättestort intresse men hon har alltid hälsat på mig och varit trevlig o glad emot mig när man väl pratar då hon annars är ganska tystlåten/lugn såvitt jag vet när jag är i hennes närhet. Hennes kompis är till skillnad från henne pratglad och för konversationer med alla.
Det som hände var att vi hade dans på idrotten i skolan för någon vecka sedan, då idrottsläraren parade ihop oss av en tillfällighet. Hon blev jätte fnittrig/glad och verkade överlag gå upp i varv över detta. Sedan dess så har hon fortsatt hälsat på mornarna i skolan först av alla, när jag befinner mig i hennes närhet så börjar hon typ slinga håret och snegla på en. Hon blir även tystare. Jag undrar då, har hon börjat visa intresse för mig? Om ja, hur går jag då vidare? Känns ganska bråttom då vi går i 9an och om ett år så går vi skiljs vi åt inför kommande studier...

Ungdomsinformatören Sanna svarar
24.10.2013
Hej, det verkar ju ganska så lovande måste jag säga. Många tecken som tyder på att hon verkar vara intresserad av dig :) Jag brukar oftast skriva att man ska våga för att vinna. Och det vill jag också skriva till dig! Om du inte vågar lite/offrar lite/chansar lite så kans det kanske inte hända något mellan er. Kanske hon är för blyg, eller så är det kanske bättre att du som kille tar första steget. Vi har ju massor med flirttips ocm du klickar dig hit: http://www.decibel.fi/information/karlek-and-sex/karlek
Där finns också lite tips och tecken som man kan kolla ifall man är osäker på vad den andra egentligen menar.
Om ni är vänner på fb så är det ju kanske lättare att ta kontakt där i chatten. De flesta brukar ha lättare att "prata" med varadnra där då man inte är f2f. Sen kan du ju fråga om hon vill komma med på bio nån kväll, eller kanske pizza, men det kan genast bli lite mera pirrigt då man ju borde prata hela tiden för att det inte ska bli pinsamt, det slipper man ju på bio :)
Fråga vad hon har för planer till vecksoslutet, om ni kanske kan hitta på nåt. Luska reda på om hon kanske ska med sina kompisar nånstans dit du också ska, typ nån tillställninga av något slag. Hmmm, det är nog nästan det som jag kommer på just nu. Säg alltid hej när ni ses och se glad ut, utöka efter hand med te hur mår du idag då? eller nåt annat liknande om du tycker att det låter fånigt.
Hoppas ni kommer vidare till nästa nivå tillsammans, jag håller tummarna. Men livet slutar ju inte efter nian heller, vem vet kanske ni råkar komma till samma gymnasie, eller annnars kommer att röra er på samma ställen. Lycka till!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna