Hej
02.01.2023
Jag snappar med en kille han vet om att jag gillar honom har skickat nyligen en fråga hit där tessi svarade å sa att det ser lovande ut det jag skrev i privata rutan om vår relation
Det hela började ju med att min kompis skickade att jag gillar honom.
Och jag pratade före med hans en nära vän om honom han sa då att han hade en partner och när min kompis skickade till honom att ja gillar honom så sa hon nånting om att han var på g men det visste hon inte före hon skickade ti han så han måste ha nämt det.
Men sen då skickar han till mig typ direkt först är det mycket folk där sen skick ngt imr. Vår konversation flyter på å vi hållit kontakten sen dess. O nu kallar han mig snygging. Men hur vet ja om han menar de på riktigt? Varför bjuder han inte på date? Ja har ju många tankar som snurrar...
Jag vågar inte fråga om han vill träffas dels känns de stelt å dels för att ja int träffa honom på riktigt
Hur vet jag att han e säriös?
Hjälp mig... Hej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.01.2023
Hej,
Jag tror att det skulle vara helt bra om du skulle fråga honom om han vill ses. Då lär du ju få en ganska tydlig bild av vad han vill. Om det ännu är lite oklart huruvida han har på G med någon annan samtidigt så skulle det kanske vara det viktigaste att ta reda på just nu så att man inte lägger sin tid och energi på någon som redan är upptagen (och om han är en sådan som har på G med flera olika samtidigt så är han kanske inte någonting att ha annars heller..)
Då man inte känner en person är det ju jättesvårt att veta om personen är seriös eller inte. Det kan hända att han tycker att det är ganska harmlöst att bara skicka med någon och småflörta via meddelanden men att det inte är så mycket mer än så, eller också är han faktiskt intresserad och vet inte riktigt hur han skall ta det vidare. Det är som sagt svårt att veta med en person man inte känner. Men du behöver ju inte sitta och vänta på att han skall ta saken vidare utan det kan du göra själv. Det är helt okej att man vill att människor skall vara tydliga och man har rätt att ställa raka frågor - men sen är det förstås upp till den andra om den klarar av att ge raka svar.
Jag förstår att din pms/pmds kan ställa till det i ditt huvud och att det kan vara svårt att styra sina tankar, men i detta skede är jag inte säker på att just det är någonting du behöver ta upp med honom. Kanske det kan vänta tills ni känner varandra bättre.
Ta mod till dig och fråga om han vill ses. Det är en enkel fråga och på basen av hans svar vet du ganska bra om han är intresserad eller inte.
Kram,
Tessi