Help
01.11.2015
jag har skickat och snappat mycket med en kille på senaste tiden. Vi har skickat lite allmänt å ha skämtat och så med varandra! Ha nog vari flörtande.. Igår när vi va i petalax så träffa jag han där och han krama mig direkt han såg mig å vi dansa lite och så men sedan då ja va på wessan e varv me mina tjej kompisar å lite sånt ut e varv jaaa.. Men sedan så skicka ja ti han hitta int han, men så går ja ti dansgolve så ser ja att han hångla me nån annan brud.... Vafö gör han såhe???? Ja trodd verkligen e va vi som ska hångel på dansgolve.. Ja han va no full så kan no va he va en fyllegrej. Men e gör så ont p ja ska bara vill skick å fråg vae handla om å om e helt över men kan int gör he då vi int ha haft som sagt på na vis att vi har na å så. Grät igår innan ja somna (lite töntigt) å känner me väldigt ledsen nu. Å vet itt hu ja ska gör. Dessutom e honde bruden väldigt såde jae bäst i världen å vill tramp ner folk... Å he nå hon kan gör då on ser såde bra ut C

Ungdomsinformatören Sanna svarar
05.11.2015
Suuuuck kära C
Vilken skitstövel!!!!!!
Jag skulle nog skicka till honom om jag var du. Säg att du såg honom med X på dansgolvet. Du behöver ju inte vara dömmande eller på något sätt visa att du skulle bry dig, bara informera att du faktiskt såg vad han gjorde. Inte be om en förklaring, inget sånt. Men han kan gott veta att du vet. Om han har ens något i huvudet så skäms han.
Jag kan förstå att du blev ledsen och grät, det skulle alla göra, det var inte ett dugg töntigt, det var en helt naturlig reaktion. Jag menar, om man har nåt litet på g med en kille ska man inte kunna gå ett varv och på wc utan att han genast hoppar på första bästa tjej???? Om han skulle vara en sån så är det bättre att du slipper ha honom i ditt liv, det för bara med sig elände :( Men det är bra att kunna gråta ut och få det ur sig, då mår man på nåt märkligt sätt bättre sen.
Visa inte åt den där tjejen heller att du skulle bry dig, det behöver hon inte veta av om hon har en sån trist attityd.
Nästa gång du och killen är på samma ställe så ignorera honom totalt. Låt honom känna att om han har planer med dig så är han tvungen att byta stil. Du kan dessutom skratta och skoja med alla andra killar omkring ifall han råkar vara i närheten.
Om han sen verkligen visar att han vill något med dig och er så kan du kanske gå vidare och tänka att detta var en fyllegrej som du skrev och glömma.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du mår bättre nu <3
Här gärna av dig och berätta hur det gick.
Massor med kramar från ungdomsinformatören Sanna