Hjälp
10.12.2015
Hej! Jag har ett litet problem som jag gärna vill ha ett svar på. Jag har en liten "crush" på en kille som är ett år äldre än mig. Problemet är att han knappt vet om vem jag är. Och inte känner jag honom heller men han verkar "intressant" och väldigt godhjärtad under "skalet". I skolan är han typ en badboy och är med alla "coolare" i skolan, därför vågar jag inte gå fram och tala. Anonym

Ungdomsinformatören Sanna svarar
11.12.2015
Hej, spännande :)
Vi har lite frågat runt av killar i den åldern vad som funkar bäst. De tycker att det är bra att le och se i ögonen då man möts i en korridor, inte säga hej om man inte pratat tidigare, det upplevs som mysko. Sen att ta kontat via snapchat tyckte de var en bra idé. De tyckte alla att det är kul om en tjej tar kontakt via snap till dem. De svarar nog och sen har de nog koll på de flesta tjejer fast tjejerna inte tror det. De här nians killar som vi pratade med idag menade att de nog håller koll på alla tjejer både äldre och yngre än de själva. De menade också att det inte krävs att tjejen gör så mycket, det kan helt räcka att hon bara står där framför dem.
Så dert är nu råden le, få ögonkontakt och ta kontakt via snapchat, sen är det bara att vänta och se vad som händer :)
Hälsar ungdomsinformatören Sanna som fick hjälp av några killar i nian