Hjälp
18.01.2018
Hej! Jag är en flicka på 14 år (snart 15) jag är kär i en kille på min skola. Jag har varit kär i han ett bra tag nu. I höstas var vi bra vänner och före jullovet men efter jullovet total dissar han mig. Tycker ni han jag ska säga mina känslor för han. hjälp

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.01.2018
Hej,
Trist om det känns som att han dissar dig. Men man vet ju inte vad det beror på. Det behöver ju inte ha någonting alls med dig att göra.
Kanske du kan försöka kontakta honom via snap och få igång en diskussion? Det behöver ju inte vara så avancerat. Skicka en snap och säg hej, så får du ju se om han svarar eller inte. Om han svarar och ni börjar skicka fram och tillbaka så kan du fråga hur det är med honom, att han har verkat trött/nere (det kan ju hända att han inte har verkat nere i största allmänhet, men om det känns som att han dissar dig så kan det vara ett sätt att utreda vad det beror på. Och ofta blir man ganska smickrad om nån visar att de "ser" en.)
Jag tycker att du skall försöka "känna efter" lite först, innan du berättar hur du känner. Men givetvis är det du som känner till alla omständigheter så du skall göra det som känns rätt för just dig.
Kram
Tessi