Hjälp
30.12.2022
Hej! Kan ni ge era bästa tips på hur ja ska kunna lita på min crusch och hur får jag reda på om hane fuck boy??? Och att han vill något seriöst?
Hjälp!!!
Dennes kompis säger att han inte e fuckboy medan min kompis säger det men tror att de för hon inte gillar han..
Hej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.12.2022
Hej,
Det kan vara jättesvårt att lita på en person man precis har träffat eftersom man inte nödvändigtvis känner personen ännu, och speciellt i ditt fall då du har hört lite olika saker om honom från olika håll.
Det du skall tänka på är att även om han tidigare skulle ha haft på g med många personer och varit opålitlig så innebär det ju inte att han alltid skulle vara det. Många unga personer har flera kortare förhållanden innan de sedan hittar någon som de verkligen tycker om. Så på sätt och vis tycker jag inte att du skall lägga så stor vikt vid rykten eftersom de inte behöver stämma in på hur han känner för just dig. Men egentligen finns det ju inget annat sätt att ta reda på om någon är seriös eller inte än att ge personen en chans. Det kan ju tänkas att man tycker att insatsen är ganska stor och att man sätter sina egna känslor på spel då det finns en risk att man blir sårad - men om man inte testar så kan man ju inte heller veta.
Det bästa sättet att ta reda på om han är seriös är helt enkelt att lära känna honom och se. Om han är intresserad tillbaka och är seriös med det så kommer han att behandla dig väl och då märker du det. Skulle han inte behandla dig väl utan t.ex. ha på g med någon annan samtidigt eller ghosta dig så vet du att han inte förtjänar dig. Därför är det ju svårt att helt lita på någon som man inte känner eftersom man inte VET vad personen kommer att göra. Men det du däremot VET är att DU förtjänar någon som behandlar dig väl. Det jag menar är alltså att du kanske inte kan känna honom ännu, men att du känner dig själv och vet vad DU förtjänar, så det du behöver ta reda på är om han är värd DIN tid.
Försök helt enkelt lära känna honom och låt honom lära känna dig, och skulle det visa sig att han är opålitlig så betyder det ju inte att det är fel på dig och att du inte räcker till - utan att det är han som inte förtjänar dig.
Kram,
Tessi