Hur berättar man för föräldrarna?!!
29.12.2018
Hej!
Jag är en kille som är på g med en tjej. Vi har varit på g i snart 3 månader men inget har hänt hittils. Vi vågar inte prata i skolan, bara i telefon. Men jag tror vi börjar kunna prata snart. MEN... om vi blir ihop eller vill göra något tillsammans före det så behöver ja skjuts, och jag har inte sagt nåot alls åt föräldrarna. Hur ska jag göra? Föräldra lös

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.01.2019
Hej!
Det är bara att vara ärliga mot dem och säga ”jag har en flickvän och skulle behöva ha skjuts för att vi ska träffas idag”. Det kan va att de börjar fråga vem hon är osv. Men det är vanligt att föräldrar är lite nyfikna. Om du känner dig redo så berättar du för dem, men du kan också säga åt dem ”jag berätta mer sen, när jag är redo eller vill”.
Det är inget att oroa sig för. Dina föräldrar har själva varit unga och de kommer att uppskatta att du berättar för dem. De kommer att vara glada för din skull att du hittat någon du tycker om. Och vad roligt att du har hittat en tjej som du gillar, lycka till! :)
Kram, Ida