Hur blir det när man klickar?
11.11.2013
Jag skrev frågan "För gammal för mig o.o"
Och vill tacka så jätte mycket för ert svar, det hjälpte verkligen och tack för att ni fick mig att tänka på att jag skulle ta det som en komplimang :)
Men undrade lite över en grej, vad innebär det när man "klickar"? Antar att det menas med när man hittar någon som är perfekt för en själv typ men hur gör man det? och kommer jag göra det någon dag?
Jag vill typ ha en pojkvän men jag vill inte ha vem som helst, vill ha någon som är perfekt för mig, vet att jag bara är femton men att veta att jag kommer hitta den som är perfekt för mig är det som känns viktigt, vill inte träffa honom nununu utan kanske om ett år eller fler år bara att hitta honom.
Har ni förslag på vad man ska tänka på hos killar?
För att se att hans personlighet är kompatibel med min typ haha?
Kommer inte vara ytlig och gå efter utseende utan vill bara hitta den där perfekta killen som älskar mig och inte någonsin skulle bedra mig xD

Ungdomsinformatören Lena svarar
19.11.2013
Hej!
Vad bra om vårt svar hjälpte dig och gav dig ett nytt sätt att se på saken! :)
Du har säkert redan sett kommentaren som "En tjej" skrivit åt dig, och hon har kommit på ett bra sätt att beskriva vad det betyder då man "klickar": "Det som menas med att man klickar med någon är att man har hittat en person som känns rätt för en." Det är precis det som det är frågan om - att man hittar någon som KÄNNS rätt.
Ja-a hur hittar man då en sådan? Om någon skulle veta rätt svar på den frågan, skulle vi nog komma undan massor av hjärtesorg och sårade känslor i förhållanden och dateing. Men att hitta och träffa "fel" personer är väl en del av det som gör att man verkligen märker och kan konstatera att just DEN HÄR personen känns rätt. Man behöver alltså också de misslyckade eller sämre upplevelserna för att uppskatta och märka de riktigt fina.
Ofta är det så att man hittar någon när man minst anar det, så det är egentligen ingen idé att spana runt och aktivt söka någon. Om du bara är öppen till nya erfarenheter och människor och inte sätter någon åt "sidan" pga att du är fördomsfull, kommer han nog att dyka upp. Ofta kan den man klickar med vara någon som man egentligen inte kunde tänka sig att man skulle passa ihop med eller ens ha något gemensamt med. Så var öppen för alla människor och ge dem en chans innan du skapar uppfattningar om dem.
Det finns direkt inga råd att ge om vad man ska se efter hos killar för att se om de passar ihop med en själv - det är nog något man själv måste uppleva och upptäcka skilt för varje kille. Det lönar sig inte heller att ha "en lista" på vissa egenskaper som den andra "måste" ha - då kan man tex missa den perfekta killen med superrolig humor men som är lite blyg innan han lär sig att känna folk.
Men vi tror hårt på att det finns någon för alla, och vi tror att du också kommer att hitta den som passar dig och är perfekt för dig, även om du skulle råka träffa några "mindre perfekta" först.
Hälsar Ungdomsinformatören Lena