Hur går jag vidare?
11.11.2013
Hej!
Det var jag som skrev "Har hon börjat visa intresse" för dryga månaden sedan. Det har nu gått en tid och tjejen jag gillar har nu även börjat kolla på mig mera... Jag ser ofta hur hon sneglar emot mig eller kollar lite diskret. Saken som har hänt är att hon nästan dagligen "rör vid en", hon t.ex petar med pennan på mig i skolan eller försöker killa mig bakifrån när jag står i korridoren. Jag själv uppfattar detta som positiva signaler då detta ofta även sker i en kombination med ett skratt eller leende. Jag försökte även en dag starta en konversation med henne på fb men hon verkade inte vara så intresserad där då jag bara fick ganska korta svar till svars.
Min fråga är då, hur går jag nu vidare? Hon verkar enligt mig delvis börjat visa intresse. Tacksam

Ungdomsinformatören Lena svarar
19.11.2013
Hej Tacksam!
Oj, det låter nog lovande. Om hon tar lite kroppskontakt brukar det nog alltid tyda på att man är intressera, speciellt om hon inte gjort det tidigare. Du hade fått en jättebra kommentar av "tralala", som skrev precis det som vi tänkt på angående fb-chatten! Det kan bra hända att hon är rädd för att du bara "driver" med henne och därför svarar bara kort.
Tralala gav dig också flera bra tips på hur du kan gå vidare - prata gärna mera med henne i skolan och var den som tar initiativ till diskussioner så att hon vet att du också är intresserad. Att träffas i grupp eller att gå på samma fester kan kanske vara ett bra alternativ - då behöver man ju inte direkt fråga ut henne personligen. Kanske sedan om du lyckas träffa henne några gånger i grupp så vågar du fråga henne ut på dejt bara du och hon.
Lycka till!
Hälsar ungdomsinformatören Lena