Hur ska jag göra?
13.11.2013
Hej, jo det är så att de finns en kille som gick i min klass de har varit ngt mellan oss men ingen har vågat erkänna. Han har verkligen gett mig tydliga tecken på intresse men aldrig kommit till kritan. Jag har spelat lite cool och ignorerat honom på sistone. När vi gick i skolan. Men sista dagen i skolan vi hade inte pratat och umgåtts som vi gjorde under 2:an då pratade vi inte heller på student dagen för jag ignorerade honom. Men innerst inne vill ja prata med honom men jag hade liksom blandade känslor för honom. Så han kom från ingenstans och tog tag i mitt ansikte och tryckte sina läppar mot mina och gick utan att säga ngt. Sen dess har vi inte prata så mkt mer förutom att jag försökt fixa en träff med honom själva men då sa han att de skulle bli kul om hela klassen träffades detta var under sommaren. Vi har inte sagt ngt mer till varandra eller träffats. Jag var ute på utestället han jobbar på för 2 lördagar sen. Då vände jag mig om och fick syn på honom jag tror han såg mig också att vi fick ögonkontakt för ja kollade rakt i ansiktet på honom han var några meter ifrån jag vill gå fram sen gjorde jag inte det. Så nu till min fråga varför ignorerar han mig, är de för att jag vart elak och ignorerat honom? Vad har han känt/ känner för mig? Och jag vill verkligen prata igen men hur? Hur ser ni på allt detta? Vad är problemet, vill prata och kunna gå vidare men vet inte hur seriöst han skulle ta det , vill ju inte framstå som en idiot om han inte har brytt sig om det som hände. Tacksam på förhand!! Dime

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
21.11.2013
Hej Dime!
Vet du, vår första tanke när vi läste din fråga är att den där plötsliga kyssen ju är en riktig klassiker, typ "sista chansen, om jag aldrig kommer att se henne igen så ska jag åtminstone våga kyssa henne så att jag har det minnet av henne, inget att förlora!" Så vännen, det här blir ett kort svar: VÅGA du också!!! GÖR något! Vi tycker att kyssen tydde på att han faktiskt haft känslor för dig och troligen önskade han att han hade vågat göra något mer än så. Och även om hans känslor kanske svalnade på grund av bristen på besvarade känslor och uppmärksamhet från din sida, så kan gamla känslor väldigt lätt och hastigt väckas till liv igen och blossa upp. Så pröva, du har ju inget att förlora! Metoden för att ta kontakt behöver inte vara så komplicerad, troligen spelar det heller ingen roll exakt vad du säger - huvudsaken är att ni två börjar prata med varandra!!! För mer tips, läs mer här på Decibel under Kärlek, samt under tidigare frågor här i Våga fråga under samma kategori.
Lycka till! Hälsar ungdomsinforamtörerna Liselott och Lena