Hur skall jag göra
04.01.2016
Hej! Jag älskar en tjej som jag brukar festa med på helgerna, jag å hon är ganska nära. Vi har såvt tillsammans 2 nätter nu och det känns perfekt!! Men nu till de tråkiga för en vecka sen sade jag till henne hur jag kände men hon har gjort slut med sin föredetta pojkvän och säger att hon inte är redo för ett nytt förhållande, men vi såvde tillsammans denna helg också, så vad tycker ni jag skall göra?ps jag skickar inte med henne på vardagar för jag vet inte vad jag skall säga...

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.01.2016
Voj vännen <3
Mitt hjärta blöder för dig. Men starkt gjort av dig att säga hur du känner för henne. Man brukar nog vinna i längden på att vara ärlig. Jag kan tänka mig att hon känner att hon behöver lite tid för sig själv innan hon ger sig in i ett nytt förhållande. Man stänger ju inte av sina känslor som på en knapp när ett förhållande tar slut, oberoende av hur det blivit slut med förra killen. Men det att ni ändå sov tillsammans nu igen tyder ju iaf på att hon nog har någonsorts känslor för dig. Mitt förslag är att du ger henne lite tid nu, pressa henne inte men visa att du finns där för henne. Hon vet nu att du gillar henne och att du kan vänta tills hon känner sig redo. Jag kan inte tro att hon inte skulle ha några känslor alls för dig då hon väljer att sova tillsammans med dig :)
Fast det kan kännas frustrerande att bara vänta och vänta så tror jag att det är det bästa just nu. Se tiden an och så hoppas vi att allt ska bli på bästa sätt. Du kan säkert ha lite kontakt med henne och höra hur hon mår men skicka inte varje dag, bara så att hon vet att du ännu finns där och är intresserad.
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna